Minder eten? Dit kun je nog meer doen tijdens het afvallen

Linda Dijks maart 30, 2015 0

Een groot deel van afvallen bestaat uit minder eten. Dit is nodig zodat het lichaam minder calorieën binnenkrijgt dan het lichaam verbruikt. Er is dan een tekort wat het lichaam op zoek laat gaan naar meer energie. Deze energie wordt vervolgens uit de vetten van het lichaam gehaald. Dit is precies wat je wilt tijdens het afvallen aangezien de vetten op het lichaam hier minder door worden. Als je meer wilt doen dan alleen minder eten lees dan de volgende tips:

Ga sporten

Iedereen weet dat afvallen en sporten goed samengaan. Door te sporten kun je meer calorieën verbruiken. Dit versnelt het afvallen. Krachttraining is mogelijk. Door spieren aan te maken verbruikt het lichaam meer calorieën. Hierdoor verlies je sneller gewicht en raak je sneller vet kwijt. De stofwisseling wordt versneld door meer spiermassa. Ga ook vaker een stukje wandelen, alleen of met de hond. Wanneer je elke dag wandel is er een fors verschil in het energieverbruik. Wanneer je per dag een half uur wandelt maak je een fors verschil. Gewicht verliezen is mogelijk door alleen te wandelen.

Noteer je motivatiepunten

Het is makkelijk om ergens vast te leggen waarom je vet wilt verliezen. Wanneer je het dan een keer helemaal hebt gehad dan pak je deze motieven erbij. Het geeft je opnieuw motivatie om door te gaan. Het lezen kan je een vernieuwde stimulans geven. Dit kan het verschil zijn tussen opgeven of doorgaan met afvallen.

Houdt een dagboek bij van je eten

Een dagboek bijhouden met je eten is verstandig. Je hebt een uitstekend overzicht en beeld van je eetpatroon wanneer je noteert hoeveel je precies eet en wat je eet. Op welk punt het fout gaat is dan direct te analyseren en op te lossen. Maak vervolgens aanpassingen aan je dieet zodat het wederom goed gaat.

 

 

Leave A Response »